Амиотрофична латерална склероза

Амиотрофична латерална склероза (AS), Понякога се нарича болест на Лу Gehrig, е бързо прогресираща, неизменно фатално неврологично заболяване, който атакува нервните клетки (неврони) отговорен за контрола доброволно мускулите. Заболяването спада към групата на нарушения, известни като болести на моторния неврон, които се характеризират с постепенно израждане и смърт на моторните неврони.

Моторните неврони са нервни клетки, разположени в мозъка, мозъчния ствол, и гръбначния мозък, които служат за контролиране единици и жизнените комуникационни връзки между нервната система и доброволно мускулите на тялото. Съобщения от моторните неврони в мозъка (нарича горната неврони моторни) се предават на моторните неврони в гръбначния мозък (наречен по-ниски неврони моторни) и от тях на определени мускули. В САЛ, едновременно горната неврони моторни превозни средства и на по-ниски неврони моторни израждат или умри, престават да изпращат съобщения до мускулите. Не може да функционира, мускулите постепенно отслабват, отпадъци (атрофия), и троскот (фасцикулациите). Накрая, способността на мозъка да започне и контрол на доброволно движение се губи.

ALS причинява слабост с широка гама от увреждания (виж раздел озаглавен “Какви са симптомите?”). Накрая, всички мускули, които доброволно контрол са засегнати, и пациентите губят силата си и способността да се движи ръцете си, краката, и тялото. Когато мускулите на диафрагмата и гръдната стена не успеят, пациентите губят способността да диша без вентилаторна поддръжка. Повечето хора с АЛС от дихателна недостатъчност, обикновено в рамките на 3 to 5 години от появата на си�заомите. Обаче, about 10 процента от пациентите оцеляват ALS за 10 или повече години.

Въпреки че болестта обикновено не се увреди съзнанието на едно лице или сведения, Няколко скорошни изследвания сочат, че някои АЛС пациенти може да има промени в познавателните функции, като депресия и проблеми с вземането на решения и памет.

Тъй като не засяга способността на човек, за да видите, миризма, вкус, чувам, или признава докосване. Пациентите обикновено се запази контрола на мускулите и очите на пикочния мехур и червата функции, въпреки че в късните стадии на заболяването при повечето пациенти ще се нуждаят от помощ Как да стигнем до и от тоалетната.

Какви са симптомите на АЛС? ( амиотрофична латерална склероза )

Появата на АЛС може да е толкова тънък, че симптомите са често пренебрегвани. Най-ранните симптоми могат да включват:

* потрепване, спазми, или скованост на мускулите;

* мускулна слабост, засягащи една ръка или крак;

* slurred и носа реч; или

* затруднено дъвчене или гълтане.

Тези общи оплаквания след това се превърне в по-очевидна слабост или атрофия, че може да доведе до лекаря да се предполага, САЛ.

Частите на тялото, засегнати от ранните симптоми на АЛС зависи кои мускули в тялото са повредени първи. В някои случаи, симптоми първоначално засяга една на краката, и пациенти изпитват неудобство при ходене или тичане или пък че те са загуба на равновесие или пречка по-често. Някои пациенти, първо вижте последствията от заболяванията на ръката или рамото, тъй като те изпитват затруднения с прости задачи, които изискват сръчност като закопчаване една риза, писане, или завъртане на ключ в ключалката,. Други пациенти бележка реч проблеми.

Независимо от част на тялото, първо, засегнати от болестта, мускулна слабост и атрофия на разпространение и в други части на тялото, тъй като заболяването прогресира. Пациентите са увеличаващите се проблеми при преместването на, преглъщане (дисфагия), и говорене или представляващи думи (дизартрия). Симптомите на горната участие моторни неврони включва строга и по-строги мускули (спастичност) и преувеличени рефлекси (hyperreflexia) включително свръхактивен рефлекс не мога да понасям. Необичайно често се нарича рефлекс знак на Babinski (големите пет разширява нагоре като единствен на крака се стимулира по определен начин) също показва горната моторни неврони щети. Симптомите на по-ниски дегенерация на моторните неврони включват мускулна слабост и атрофия, мускулни крампи, и краткотраен twitches на мускулите, които могат да се видят под кожата (фасцикулациите).